Smatzalynas.lt svetainė daugiau nebeprieinama. Vietoj to prašome apsilankyti scatzalynas.lt.

Vaikų, priklausančių sporto komandai, fizinio aktyvumo svarba

Gyvename laikais, kuomet vaikai vis daugiau laiko praleidžia prie įvairių ekranų ir virtualių užsiėmimų. Ne paslaptis, kad tai stipriai veikia vaikų organizmą, formuoja gyvenimo būdą. Todėl labai svarbu daugiau laiko skirti ir fiziniam aktyvumui. Tai — veiksnys, kurio dėka gerinama motorika, fiziniai gebėjimai, organizmas išlieka gyvybingas, užtikrinamas teisingas vaiko psichinis vystymasis.

Kiek fizinės veiklos rekomenduojama vaikams?

Fizinis aktyvumas turi būti skatinamas kiekvieną dieną. Šis aspektas savo svarba dažnai prilyginamas maistui ir orui, ypač ikimokyklinio amžiaus vaikams. Nagrinėjant fizinio aktyvumo rekomendacijas vaikams pirmiausiai reikia suprasti, kad bet kokia fizinė veikla yra laikoma geresniu dalyku negu jokios fizinės veiklos nebuvimas. JAV universiteto specialistai parengė fizinio aktyvumo piramidę, skirtą vaikams ir paaugliams. Ji atskleidžia, kad tėvai turėtų riboti vaikų naudojimąsi internetu, kompiuterinius žaidimus ir televizoriaus žiūrėjimą, tačiau kiekvieną dieną reikėtų skatinti vaikus žaisti kieme, lipti laiptais, o ne rinktis liftą, tvarkytis namuose, pasivaikščioti gryname ore, netgi skalbti ir lyginti. Be to, 3-5 kartus per savaitę rekomenduojama užsiimti aktyviu laisvalaikiu, tokiu kaip futbolas, krepšinis, tinklinis, bei aerobikos pratimais, tokiais kaip važinėjimas dviračiu, riedučiais, slidinėjimas, bėgimas, lauko tenisas. Taip pat, 2-3 kartus per savaitę vaikams rekomenduojama plaukioti, žaisti stalo tenisą, šokti, užsiimti kovos menais ar kopimu virve.

Vaikų fizinis aktyvumas ir priklausymas komandai

Pastebima, kad vaikai, priklausantys sporto komandai, visuomet yra fiziškai aktyvesni negu tie, kurie jai nepriklauso. Vaiko priklausymas kokiai nors sporto komandai taip pat reiškia, kad jis daugiau domisi judėjimu ir fiziniu aktyvumu, o tai skatina aktyvesnį laisvalaikį ir už sporto komandos ribų. Jeigu vaikas yra sporto komandos dalimi, treneriai gali ženkliai praturtinti jo judėjimo patirtį, supažindinti su skirtingais judesiais, lavinti greitį, išmokyti vis sudėtingesnių elementų.